Arhīvs > Treniņi, pieredze

Autors: Kristaps Liepiņš [ AUTORS?]
Foto: Kristaps Liepiņš
2012. gada maijs, Rīga

Nu jau vairākus gadus pēc kārtas, katru pavasari ceļojam uz Sardīniju. Cala Gonone (gan līcis, gan pilsētiņa) apkārtne Sardīnijas salas austrumu piekrastē apkārtne nebeidz pārsteigt ar savu krāšņumu un dabas daudzveidību. Arī iespējamās piedzīvojumu aktivitātes ir atšķirīgas – lieliska iespēja izmēģināt savus spēkus dažādās "disciplīnās". Tas arī ir Piedzīvojumu nedēļas mērķis – ļaut interesentiem iepazīties ar visai plašu aktīvo piedzīvojumu aktivitāšu spektru. Lūk, neliela foto reportāža no šī pavasara Piedzīvojumu nedēļas.

1. diena

Dodamies trekingā uz Monte Irveri kalna virsotni (616m), kas ziemeļu pusē slejas virs Cala Gonone. Skaists izgājiens pa klinšainu "akmens dārzu" vairāku stundu garumā. Lielisks laiks un noskaņojums. Nelielā atpūtā pirms virsotnes izbaudām mākoņa pieskārienus – tas burtiski pārslīd mums pāri liegi noglāstot ar savām vēsi vējainajām malām. No kāpiena kalnā esam iesiluši un dzestrais vēsums ir patīkams. Ir dīvaina sajūta tā sēdēt uz kalna nogāzes puskilometru virs jūras un vērot mākoni, kas nākdams no tālienes strauji slīd pāri.

2. diena

Klinšu kāpšana, kāpām sektorā "Flintstoni" - ideāla vieta lai pakāptu kaut ko vienkāršāku, vieglāku (4, 5a, 5b, 5c) un tad lēni pāriet pie mazliet grūtākiem maršrutiņiem (6a, 6a+). Katram jau savs līmenis, sava varēšana. Līga cīnījās ar 6a+, Gunita, gan Matīss, gan Guntis ar "pieciniekiem". Tomēr šī diena sevišķi laba ar to, ka gan Gunita, gan Matīss, gan Guntis izkāpa savus pirmos maršrutus ar apakšējo drošināšanu. Un atšķirība starp kāpšanu ar "augšējo" un "apakšējo" katram kāpējam jau skaidri zināma... :)

3. diena

Laivošana ar jūras kajakiem Cala Gonone piekrastē ir brīnišķīgs piedzīvojums! Ideāli laika apstākļi lai mierīgi varētu apmeklēt alas piekrastes klintīs. Tās atrast nemaz nav tik vienkārši – jāielūkojas vai ikkatrā caurumā, bet dažos no tiem atklājas ļoti pārsteidzoši lielas, daudzveidīgas alas ar stalaktītiem un citiem pazemes brīnumiem.

4. diena

Šodien, lai arī diena bija mazliet lietaina un ik pa laikam uzsmidzināja nedaudz sīks lietus, iemēģinājām klinšu alpīnismu kāpjot Monte Chessaruia (462 m) pa maršruta "Ayatollah" (4, 190m) divām dažādām variācijām. Pēc virsotnes sasniegšanas laižamies pa virvēm lejup. Nolaišanās – 50 metri pa gandrīz vertikālu klints sienu. Ja to dara pirmoreiz, tas ir visai iespaidīgs "piedzīvojums"!

5. diena

Krastošana! Šī "vēsturiskā" piedzīvojumu sacīkšu disciplīna (ja ir interese, VX Piedzīvojumu vortālā var lasīt vairāk par krastošanu, red.) ir viena no interesantākajām aktivitātēm tradicionāli arī Sardīnijas Piedzīvojumu nedēļās. Klinšains krasts vairāku kilometru garumā. Ejot, kāpjot, ložņājot, lecot ūdenī, peldot, lienot cauri piekrastes klintsbluķu sagāzumiem, šaurām spraugām, arī pazemes alām, kas izveidojušās starp jūru un lielām ūdens notecēm klintīs. Pilnīgs piedzīvojums! Krietnu adrenalīna "piešprici" tam visam pievieno jūras viļņi. Un šodien tādi bija... Uh! :)

Pēc sekojošajām divām bildēm, kas abas uzņemtas ar sekundes intervālu, var nomanīt, kāda "veļas mašīna" mūs mazgāja krastošanas posma vidusdaļā – vējš, un līdz ar to arī viļņi, iegriezās vairāk no sāna un pieņēmās spēkā...

Paskarbi, bet ar "dvēseles dziedāšanu" nokļūstam līdz krastošanas posma beigām – nelielam un klusam, piekrastes zaļumu un ziedu ieskautam līcim, no kura pēc nelielas atpūtas dodamies kalnup, lai pa knapi nomanāmu taku atgrieztos uz lielāka ceļa, kas mūs aizved atpakaļ uz Cala Gonone pilsētiņu.

6. diena

Šodien devāmies kanjoningā pa Codula Fuili kanjonu, kā arī ielīdām kādā nelielā pazemes alā. Kanjons nav sevišķi garš, ne arī grūts, bet tomēr savas zināšanas, prasmes un adekvāts ekipējums nepieciešams – dažās vietās jānolaižas pa virvēm. Kanjona šaurākās vietas ir arī šī kanjona skaistākais pārsteigums! Īpaši, ja līdz šim šādās vietās nav būts.

Vēl kanjona lejasdaļā, daudzveidojot šīs dienas iespaidus, iestaigājam kādā nelielā alā...

7. diena

Vēl viena diena Piedzīvojumu nedēļā - atkal kāpjam pa klintīm, tikai šoreiz citā vietā. Dodamies uz La Poltrana - milzīgu piltuves veida klints amfiteātri. Tiek kāpti maršruti no 5+ līdz 6b. Šodien ir ļoti karsti, saule cepina pamatīgi, tāpēc priecājamies par katru mākonīti, kas aizsedz sauli un vēja dzesinošo vēsumu. Dienu pabeidzam ar maršrutiem, kas katram ir "ārpus komforta zonas", jo gala beigās - tieši tur, ārpus komforta zonas sākas īstā dzīve...

Pārgājiens kalnos, klinšu kāpšana, laivošana ar jūras kajakiem, došanās pazemes alās, klinšu alpīnisms, krastošana ar lekšanu ūdenī no klintīm un peldēšanu, kanjonings, nolaišanās pa virvēm... un milzum daudz interesantu brīžu. Un daudz krāšņu pavasara puķu!

Visas bildes no Piedzīvojumu nedēļas skatāmas sadaļā "Galerija":
[ FOTO GALERIJA]

Paies vasara, rudens, ziema un... Pavasarī atkal uz Sardīniju! Katrā gadījumā Cala Gonone Sardīnijā ir viena no tām vietām, kurā ir vēlme un interese atgriezties atkal un atkal. Un atkal doties jaunos piedzīvojumos. Pievienojies, atklāj sevī Piedzīvojumu meklētāju arī tu!

Vēlies pievienot komentāru par rakstu? Vēlies ko jautāt autoram? Raksti! [DISKUSIJU FORUMS]

Brīdinājums! Šī vortāla veidotāji Jūs brīdina par to, ka aktivitātes, kuras ir saistītas ar kāpšanu un nolaišanos pa virvēm, dabīgu un mākslīgi veidotu klinšu vai ledus reljefu, kā arī atrašanos kalnu zonā, ir potenciāli bīstamas Jūsu veselībai un dzīvībai! Šo bīstamību var novērtēt tikai balstoties uz pieredzi. Savukārt pieredzi var iegūt tikai apgūstot zināšanas un praktiskās iemaņas. Mēs rekomendējam šo pieredzi iegūt zinošu un kvalificētu instruktoru klātbūtnē! Vortāla veidotāji neuzņemas nekādu atbildību par sekām, kuras var rasties izmantojot publicēto informāciju.