Arhīvs > Ceļojumi
Omāna: ceturtais ceļojums

Ceļojuma fotoreportāžas autors: Kristaps Liepiņš [ AUTORS?]
2011. gada decembris, Rīga

Iesākumā tas bija plānots pilnīgi savādāks. Bet kā jau dodoties nezināmajā - tu nekad nevari zināt, kas notiks tālāk. Ļaujies!

Viss sākās ar iespēju izbaudīt dabas stihiju tās vistiešākajās izpausmēs. Neliela tropiska ciklona mala skāra arī Muskatas apkārtni, kā rezultātā pāris dienas bija netipiski mākoņainas. Un tad sāka līt...

Pirmais izbraukums uz klintīm. Knapi iesāktā kāpšana Kubras kanjonā tiek pārtraukta, jo sāk līt lietus. Un tas šeit ir bīstami!

Vietā, kur pirms nepilnas stundas vēl braucām pa ceļu cauri nelielai ieplakai, atpakaļceļā vairs neizbraukt – kalnu upes straume! Kajakošana Omānā varētu būt viseksluzīvākā un ekstrēmākā aktivitāte. Un visretāk praktizētā. Reizēm jāgaida pāris gadi, lai noķertu īsto brīdi. ;) Jau nākošajā dienā šajā pašā vietā uz Kubras kanjonu braucot pāršāvām pāri ar džipu tikpat kā nesabremzējoties, maza tērcīte vien palikusi bija.

Bet tagad nekas cits neatliek, kā gaidīt, vai doties apkārt pa citiem ceļiem. Protams, bez garantijām, ka arī tie nebūs pārplūduši un neticami apjomīgo lietus ūdeņu straumju izskaloti...

Nākošā diena. Mākoņains vēl, bet lielisks laiks kāpšanai – nav tik karsts, mazliet pūš viegls vējiņš. Labi pakāpām Kubras kanjonā. Izkāpām kādus 10 maršrutus, ~5c - 6c, tajā skaitā vienu 6c ar tradicionālo drošināšanu.

Arī sekojošo dienu pavadām Kubras kanjonā - pieci (~22-33m augsti, Fr 5-6a) maršruti ar tradicionālo drošināšanu un viens garais skaistais 6b "sporta" režīmā. Līdz ar tumsu atgriezāmies pie mašīnas, lai dotos atpakaļ uz Muskatu. Labi padarīta darba sajūta.

Tā kā Jurģim jābūt darbā, sarunāju vienu no vietējiem (viņš ir ģeologs no Kanādas) kāpējiem, Polu, sev kompānijā un dodamies uz Wadi Maih.

Scorpion Buttress, Wadi Maih, četri daudzposmu kāpieni vienā dienā. Maršruti: Chimney Choice (75m, 6c, 6b obl), Two Battery Blitz (95m, 5c), Scorpion (100m, 6a), Crocodile Chimney (110m, 6b, 6a+obl). Klintis visai brūkošas vietām. Daudz sviedru līst...

Kāpjam pārmaiņus viens otru drošinot, uz beigām Pols "padodas" un pēdējo dienas kāpienu kāpju kā pirmais viscaur. Pamatīgi piepildīta diena ar veldzinošu peldi nelielajā upītē (uzreiz pēc saulrieta, ūdens ~25°C, gaiss ~29°C...), kas tek Skorpionu sienas pakājē.

Tālāk no Muskatas, augstāk kalnos! Tur vairāk ēnas, vēsāks un mazliet vējiņš. Kopā ar Ahmedu un Polu devāmies uz Wadi Mistal, Ghubrah Bowl. Netālu no Hadash ciematiņa, uz kuru var uzbraukt tikai ar 4x4 auto, ir brūni pelēki klinšu bluķi. Kāpjam. Ahmedam pirmais kāpiens ar apakšējo drošināšanu! Laiks pagāja nemanot...

Līdz ar saulrietu kāpjam džipā, lai dotos atpakaļ... [Dienas "bilancē" daži maršruti no 5c līdz 6c, visskaistākais laikam Tufa Man 6b.]

Un atkal atgriežamies Kubras kanjonā. Šī ir noslēpumaini brīnišķīga vieta kāpšanai - var patverties no dienas vidus karstās saules, gan no visas pasaules... [Dienas bilancē kāpšanas maršruti no 5c-6c+/7a(?) - pastrādājām pie jaunām kāpšanas līnijām, kāpjot tās ar TopRope. Vissīvākās cīņas par dažiem metriem grotas iekšējā stūrī: tas tika atzīts par "Kristapa 6c", jo pārējiem to izcīnīt neizdevās...]

Nākošās dienas vakarā kopā ar Jurģi un Hamzu dodamies Lielā Kalna virzienā. Gaidāmais piedzīvojums rada satraukuma trīsas.

Lai arī iepriekšējos Omānas ceļojumos jau divas reizes esmu uzkāpis šajā kilometru augstajā klints sienā, ieraugot to sirds ir nemiera pilna.

Pusčetros no rīta sākām piegājienu no German Camp (augstuma starpība līdz maršruta sākumam ~500m), īsi pirms saullēkta (ap sešiem no rīta) sākām kāpt.

Hamza (no Alžīrijas) nu jau vairākus gadus strādā Omānas universitātē par pasniedzēju un brīvajā laikā daudz kāpj. Šis ir mūsu otrais kopīgais "lielais" kāpiens.

Visa diena paiet nemitīgā kāpienā. Brīžiem klintis ir brūkoši nedrošas un vienā tādā brīdī nākas piedzīvot arī pamatīgu (aptuveni ~15m!) kritienu. Tomēr viss beidzas labi. Paldies ekipējumam, drošinātājiem un veiksmei!

Jau netālu no virsotnes, dienas saules pēdējo staros ir skaidra apziņa – mēs to tikpat kā esam jau paveikuši! Jabal Misht English Arete E4 5c (pēc britu gr.kat.) 1200m, maršruta otrais atkārtojums, kāpiens kopā ar Jurģi (Latvija/Omāna) un Hamzu (Alžīrija/Omāna) tiek veiksmīgi nobeigts.

Uz virsotnes esam jau tumsā (ap septiņiem vakarā), kāpjot pēdējās divas virves pieres lukturu gaismā, un tad vēl atlikusi tikai noeja no kalna stundas četras...

Lai arī kā, šī vilinošā un skarbi skaistā vieta, Omānas Hadžāra kalni un Jabal Misht kalns jo īpaši, ir tā vieta, kur ir vēlme atkal un atkal atgriezties.

Ceļā uz mājām, lidojot pāri kalniem, domas brīvi klejo un skaties – jau atkal uz kalniem...

[ FOTO GALERIJA]

Stap citu, lūk arī lieliski samontēts video no mūsu kāpiena - Jabal Misht, English Arete (video autors: Hamza Zidoum).

Tad nu sapņojam, domājam, plānojam, gatavojamies... un tiekamies nākošajos piedzīvojumos! :)

Vēlies pievienot komentāru par rakstu? Vēlies ko jautāt autoram? Raksti! [DISKUSIJU FORUMS]

Brīdinājums! Šī vortāla veidotāji Jūs brīdina par to, ka aktivitātes, kuras ir saistītas ar kāpšanu un nolaišanos pa virvēm, dabīgu un mākslīgi veidotu klinšu vai ledus reljefu, kā arī atrašanos kalnu zonā, ir potenciāli bīstamas Jūsu veselībai un dzīvībai! Šo bīstamību var novērtēt tikai balstoties uz pieredzi. Savukārt pieredzi var iegūt tikai apgūstot zināšanas un praktiskās iemaņas. Mēs rekomendējam šo pieredzi iegūt zinošu un kvalificētu instruktoru klātbūtnē! Vortāla veidotāji neuzņemas nekādu atbildību par sekām, kuras var rasties izmantojot publicēto informāciju.