Izvieto savu reklāmu šeit!

Kalni, alpīnisms, kāpšana
Kalnu Grupa, Vertikāle X
Piedzīvojumu sacensības
Sporta pasākumu rīkošana
Laivošana jūrās un upēs
Velo, veloceļojumi
Forums
Kalnu un citi (ultra)maratoni
Komentāri: 40; Autors: Dace B
Tēma izveidota: 12.09.2009 20:53:19; Pēdējās izmaiņas: 10.10.2010 23:37:00

Daudzi no kāpējiem skrien, jo tas ir lielisks treniņš, lai iegūtu un uzturētu alpīnismā tik ļoti nepieciešamo izturību. Protams, ka ir vēlme savus darba rezultātus skatīt ne vien kalnos, bet arī kalnu (ultra)maratonos. Pieredze, ieteikumi, info par nākošajiem skrējieniem. Par to visu diskutējam šeit. :) [Diskusija arī par Monblāna maratonu, red.]

1 [2] 3

UM Vaarojen 10.10.2009
Ir viena brīva vieta celā uz (un no) Vaarojen ultra/maratona starta vietu Karēlijā, Somijā. Plāns ir šāds - 09.10. lidojam no Rīgas uz Tamperi (ar Ryanair, biļetes turp atpakaļ Ls 20). Lidostā noīrējam auto, starta vieta ir aptuveni 400km attālumā. Noskrienam distanci, izguļamies un svētdien no rīta braucam atpakaļ uz Tamperi. Vakarā no Tamperes lidojam atpakaļ uz Rīgu un ap desmitiem vakarā esam Rīgas lidostā. Pirmdien no rīta visi laimīgi dodamies uz darbu :)) Dalības maksa skrējienam ir 50 eiro. Par nakšņošanu vēl nekas nav sarunāts, bet varētu būt ap 25 eiro uz nakti. Lidojam ar rokasbagāžu, lai nestāvētu rindās pie bagāžas lentas. Auto uz visiem maksās ap 160 eiro. Tuvāks info par skrējienu - www.karsu.fi Ja kādam interese - zvaniet - 26302578, vai rakstiet uz dace.blese@gmail.com Kurš pirmais piesakās, tam tiek brīvā vieta :)

Autors: DaceB, 27.09.2009 20:08:53


Sāpes pacelē (kājas mugurpusē, aiz ceļa, starp dzīslām) ?
Un ko varētu nozīmēt tādas? Tas nekādā gadījumā nav tradicionālais menisks. Kas varētu sāpēt tur?

Autors: skrējējs ar 'stāžu', 27.09.2009 17:21:40


sāpes locītavās - ceļos pēc pamatīgas slodzes
Šķiet, agrāk ar ko tādu neesmu saskāries. Saprotamas ir sāpes muskuļos, ja veidojas pienskābe, tomēr šoreiz muskuļi ir OK (protams, ir nogurums), bet ir diezgan jūtamas sāpes tieši ceļos (locītavās). Tā kā man nav pieredzes, jautājums ir, ko darīt - a) gaidīt jo pāries? b) kaut ko lietot (glikozamīnu - kur to dabūt un vai jēga sākt lietot tikai 2.5 dienas pēc pasākuma, t.i., rīt tikai tikšu līdz aptiekai vai tml.)? c) cits variants (jādodas pie ģimenes ārsta, utt.)? Līdz šim ievērotas ceļu traumas nav bijušas...

Autors: kasis, 27.09.2009 13:52:06


Ceļu dauzīšana
Nedaudz cits aspekts, par ko var painteresēties tie, kam sāp ceļi ir skriešanas tehnika, it sevišķi, ja skrien uz pilnas pēdas. Var palūkot http://www.youtube.com/watch?v=2OE1OPzBc04 vai arī palasīties par galējā varianta piekritējiem: http://en.wikipedia.org/wiki/Barefoot_running

Autors: Ivars, 18.09.2009 18:11:50


Re: apavi
Es labāk padauzītu ceļus, jo tādā dubļainā posmā skriet ar parastām šosejas kedām būtu grūtāk nekā ar trail apaviem pa šoseju. Starp citu, ir arī trail kedas, ar ko var normāli kādu laiku skriet arī pa asfaltu - pašam ir Brooks Cascadia 3, zinu, ka līdzīgas īpašības ir La Sportiva Fireblade.

Autors: Artūrs, 18.09.2009 16:28:27


kurš modelis?
Par kuru Lafumu ir stasts? Nupat saskaros ar lidzigu problemu -izveli(šveiks esot teicis, ka tas ir visgrūtāk!) tatad pec se rodamiem aprakstiem un atsauksmem pie raxtiem uz kajas tika proveti(veikalos) sadi Riga noperkami apavi: SalomonXAPro3D,Speedcross2,Exit Peak; LaSportiva Crosslite2,Wildcat, Lynx; Lafuma - MSkyRacer, daži Mizuno akcijas modeļi arī. Vajadzība - skriešana brīvdabā jebkurā gadalaikā, arī pa cietākiem ceļiem, ieskaitot asfaltu, orientēšanās, pārgājienu otrie apavi gan mežos, purvos, kalnos pa nobirām, akmeņainām takām, klintīm... Ar maciņu nobalsoju par manuprāt vidējo pēc parametriem un cenas - Wildcat(krosenei līdzīgo,samērā viegls, ar pastiprinātu purngalu, utt.), atsauksmes ielikšu pēc nopietnākām pārbaudēm.

Autors: jb, 18.09.2009 15:19:18


apavi
Kādus apavus izvēlaties, ja garā distancē ir plānots gan taku posms (mīksts segums) gan grants ceļš ar visai cietu segumu? Man, piemēram, pagājušogad Vaarojen UM dubļainajā taku posmā Lafuma apavi bija ideāli (vibram zole, perfekta saķere ar zemi), tomēr kilometros pa grants ceļu ar visai cietu segumu šo apavu zoles šķita par cietu un padauzīja ceļus. Kā Jūs rīkojaties - ņemat apavus ar mīkstāku zoli un pieciešat ka uz takas varat paslīdēt, vai samierinaties ar to, ka nebūs tik ērti uz cieta seguma? Varbūt ir vidusceļš?

Autors: Dace B, 18.09.2009 13:22:27


Re: par resursu saglabāšanu
Dzirdēti jau ir dažādi viedokļi, lūk daži piemēri, no kuriem katrs var izvēlēties sev tīkamāko: (1) esot jādzīvo ātri, jāmirst jaunam; (2) jādzīvo taupoties, lai var nodzīvot līdz sirmam vecumam, un to sasniedzot, vēl joprojām dzīvot; (3) jādzīvo saskaņā ar sajūtām; (4) jādzīvo lietojot resursus tā, lai vecumā nav žēl, ka sataupīts, bet vairs nav spēju resursus lietot; (5) Jādzīvo tik nost! ... :)

Autors: Kristaps (www.vx.lv), 16.09.2009 13:39:33


Lielais sports
a ko jūs domājāt? kāpēc profesionālajā sportā miljonus pēlna? lai pēcāk var veselību mēģināt savest kārtībā! lai var vismaz līdz pirmajām vecumdienām davilkt! masu sports un veselīgais dzīvesveids vajadzīgs tikai sporta inventāra ražotājiem ;)

Autors: citius, altius, coitius..., 16.09.2009 13:17:46


Re: par resursu saglabāšanu
Interesants jautājums - jaunie aktīvisti saka sīkums, viss atjaunojas, viss paliek stiprāks. Vecie un pieredzējušie kā likums neko daudz nesaka, tikai vienam mugura beigta, citam sirds streiko, trešajam kauli deformējas vai kas cits. Skatoties apkārt uz dažādiem cilvēciņiem ar dažādu pieredzi, reizēm rodas iespaids, ka salīdzinājumā ar lielajiem sportistiem, viņu dzīvesbiedri ar ne tik veselīgu dzīvesveidu vecumā ir labāk saglabājušies :) Kā dakteri saka - visu ar mēru...

Autors: Ivars, 16.09.2009 12:44:37


par sapem liesaa
Ta ir biezha paradiba, man ari ir taa gadijies, kad esmu izlaidis fiziskas aktivitates ilgaku laiku. Risinajums diezgan vienkarss: es kadas 2-3 nedeljas pec kartas katru dienu mochiju ar velo. Taa ka krekls slapjs. Ta slodze sanak mazaka un vienmerigaka, un organismam ir vieglak uzaudzeet asinskermenisus un parejo aerobo limeni pacelt. Cilveki ir dazadi, man piemeram fiziskais strauji kriitas, ja es neko nedaru. Tiesi tadelj ikdiena daudz braucu ar velo :)

Autors: gasha, 16.09.2009 12:21:20


"...tā varbūt liekas līdz~30gadiem"
O, jā, Jāni!!! Tā arī ir! Bet pēc 35-40 kaut kur nedaudz savādāk jāsāk domāt. Un arī par to nedaudz aizdomnājies, ka "nevajadzēja toreiz tā, tik taisni"... :)

Autors: Kristaps (www.vx.lv), 16.09.2009 12:14:33


paldies par viedokļiem! ;-)
piekrītu lielai daļai, bet ne visam.. Apavi - ļoti svariga lieta kaju saudzēšanai, cik saprotu, drīzumā gaidāms pārskata raxts par to.. un labi skrienamie nemaz nav tik ļoti daudz dārgāki par "parasto ielas čību"(atceros savas "koka" kājas pēdējos 2 maratona kilometros 88 gadā vēl tagad;-() Trenētība - viennozīmīgi būtiska, un tomēr labāk, ja galva(ideja, gribēšana) neskrien pārāk tālu pa priekšu ķermeņa kondīcijai.. Trenējam darbaspējas un piedalāmies pasākumos atbilstošā slodzes līmenī - tas visdraudzīgāk sev manuprāt(te Baibas raxts un Artūra labie cipariņi īsti vietā, fantastiskas darbspējas dažu gadu laikā!) Jermolajevs un citi ultra- un maratonisti - vnk apbrīnojamas darbspējas tik ilgā posmā, bet tomēr pa gludām šosejām u.tml.,cits režīms nedaudz. netraucē veselībai gan nepiekrītu, tā varbūt liekas līdz~30gadiem(riskēju kļut par onkuli šādi runājot), būtu interesanti par šo tēmu parunāt pēc pārdesmit gadiem šajā kompānijā, cerams, ka sanāks!;-) Artūra pieminētās glukozamīna kūres gan ļaunumu nenodara, bet ceļgalu pašsajutas tiešām uzlabojas! Trakāk ir ar ilgstošo mērcēšanos PS maču aukstajos ūdeņos, te kāds urologs varētu šo to piebilst, arī meitenēm.. (diemžēl gadās arī tāda pieredze) Nu te gan daudz ko glābj inventārs un arī psiholoģiskais stāvoklis! Bet vienalga piedalāmies ar prieku visās šajās interesantajās lietās un kā teikts vienā copmaņu žurnālā : saudzējiet sevi!

Autors: JB, 16.09.2009 12:07:00


Re: Par sāpēm sānos
Ati, savulaik šāda diskusijas tēma "Skrienot sāpes sānā" jau tika diskutēta (http://www.adventurerace.lv/?DocID=348), ielūkojies, varbūt kas jau pateikts šajā sakarā.

Autors: p.p.a, 16.09.2009 11:28:28


Par sāpēm sānos
Jautājums no cita plaukta. Kā cīnīties ar duršanu pakrūtē? Problēma - sāpes pakrūtē(duršana) parādās pie kaut kāda ātruma sliekšņa, parasti distances otrajā pusē, neļaujot sasniegt labāku rezultātu par vidējo. Kā trennēt? Vai tā ir nepareiza elpošana, vai tas ir mans izturības slieksnis kaut gan fiziski ir ok, vai tā ir nepareiza dzeršana/ ēšana distancē. Varbūt ir pieredze ar ko dalīties.

Autors: Atis Caune, 16.09.2009 11:14:47


Komentāra nosaukums *
Komentārs
Komentāru pievienoja *
pilsētas piedzīvojumu aģentūra © 2006 Info: info@adventurerace.lv