Arhīvs > Treniņi, pieredze

Autors: Kristaps Liepiņš [ AUTORS?]
Foto: Kristaps Liepiņš
2009. gada aprīlis, Rīga

Alpīnisms, neapšaubāmi, lai arī balstās uz spēcīgiem indivīdiem, ir izteikta komandas nodarbe! Un izveidot, lai arī nelielu, bet spēcīgu un saliedētu komandu, kas spējīga saskanīgi, mērķtiecīgi un rezultatīvi darboties brīžiem ļoti sarežģītos un pat dzīvībai bīstamos apstākļos ir ļoti nozīmīgi.

Šī gada, nu jau piektā "Kalnu Grupa" (katru gadu kopš 2005. gada), ar mērķi tuvāk iepazīt viens otru, sastrādāties un "pieslīpēties", pagājušās nedēļas nogalē devās uz Madonas pusi, lai paviesotos pie uzņēmuma "Sense of Team", kas ir viens no pieredzes bagātākajiem komandas veidošanas programmu īstenotājiem (jāpiebilst, ka arī divi šī uzņēmuma vadošie darbinieki, Valdis un Ieva, pašreiz apgūst alpīnisma zināšanas "Kalnu Grupā"). Komandas veidošanas treniņi – tas ir tieši tas, kas mums vajadzīgs, lai jau pēc neilga laika, pēc vairāku rudens un ziemas mēnešu laikā notikušajām lekcijām un praktiskajām nodarbībām tepat Latvijā, dotos uz īstām klintīm un kalniem (daudziem no grupas – pirmo reizi dzīvē!), kur no attiecībām un komunicēšanās spējas ar sasaites biedru ir atkarīga tava, un no tavas attieksmes – tava sasaites biedra dzīvība...

Sestdienas rītā, pēc ceļā pavadītām pāris stundām ieradāmies viesmīlīgajos "Krastiņos" un padzēruši otro rīta kafiju, izrunājuši abu treniņu dienu plānu, devāmies uz netālu esošo virvju trašu "poligonu", kurā ķērāmies pie piedāvātās treniņu programmas, kas sākās ar atraktīvām, jautrām un dzirkstošām izdarībām, aiz kurām slēpjas ļoti pārdomāta komandas saliedētības esence.

Pāru pārrunas uz baļķa – būs par ko parunāt...

Zemās virves – līdzsvars, spēja vienoties par kopējām darbībām un... jautrība!

Džungļu taka un divas "ciltis" uz tās: pirms dari, - domā!

Dienas gaišā daļa paiet teju vai nemanot un līdz ar saulrietu esam atpakaļ "mājās", lai turpinātu dienā iesākto, tikai citā, pavisam savādākā formā. Jauni uzdevumi, jauni izaicinājumi...

Vakara programma - loģisks dienas turpinājums

Lai arī diena bijusi ļoti, pat negaidīti pārpilna ar dažādiem uzdevumiem, skaistas mēnesgaismas, kura spokaini viz vēl nenokusušajos sniega laukos, pavadīti dodamies uz pirti. Šīs dienas pēdējais "izaicinājums" – pēc pamatīgas karsēšanās iemesties ledū izcirstajā āliņģī! Miegs pēcāk nāk neaprakstāmi labi. Un svētdienas treniņu programma solās būt vēl interesantāka!

Uzticēšanās un saskaņota rīcība: ģenerālmēģinājums otrās dienas pirmajam uzdevumam

"Visi uz klāja!" – nepieciešama saskaņota un ļoti līdzsvarota komandas rīcība!

Arī individuālās līdzsvara iemaņas tiek augstu vērtētas!

Pusdienas turpat netālu, pie ugunskura. Romantiski? :)

Augstās virves: "Jēkaba kāpnes"

Precīza komandas saspēle – vienīgais ceļš uz panākumiem

Lai arī kā, bet drošība aizvien pirmajā vietā!

Šūpošanās lielā augstumā uz "Jēkaba kāpnēm" ir gan aizraujoša, gan bailīga...

...un tieši tāpēc ir milzīgs gandarījums kopā ar saviem biedriem sasniegt augstāko kāpņu pakāpienu!

Noslēguma aplis, kas pieliek "punktu" divdienu treniņam

Atsauksmes un pārdomas par piedzīvoto

"Pateicoties Valdim, Ievai un Robertam man bija lieliska iespēja piedzīvot īsāko nedēļas nogali manā mūžā. Jā, ĪSĀKO, jo laiks paskrēja ar 5kāršu paātrinājumu… Mums tika dota iespēja iepazīt sevi. Iepazīt savas spējas, savas bailes, savas robežas. Vēl mums tika dota iespēja iepazīt vienam otru. Un atrast "savus cilvēkus"!!! – cilvēkus, uz kuriem vari paļauties, cilvēkus, kuri tevi saprot no pusvārda, cilvēkus, kuri spēj uzmundrināt, kad tas ir nepieciešams vai saglabāt klusumu, lai ļautu tev 100% koncentrēties. Vēl šodien, kad jau esmu atgriezusies ikdienas realitātē, ik pa brīdim pieķeru sevi skatāmies ārā pa logu uz briestošajiem koku pumpuriem, kuri mirdz pavasara saulītes staros un domās pārcilājot nedēļas nogalē veikto aktivitāšu stratēģijas, atceroties komandu biedru palīdzībā pasniegtās rokas, prieka pilnās acis un smaidus par izpildītajiem uzdevumiem. Paldies visiem par iespaidiem bagāto nedēļas nogali un pozitīvo enerģiju, ar kuru jūs mani esat uzlādējuši!"
Anda

"No brīvdienām manī ir iemitinājies kaut kas sirsnīgs un jautrs, kas ielīdis man azotē un nelaiž vaļā. Vai arī vajag? Sēžu darbā pie datora un ik pa brīdim tam uzsmaidu, jo atmiņā ataust dažādi jauki mirkļi no kopīgi pavadītā laika ar pārējiem Kalnu Grupas dalībniekiem, ir sajūta, ka kāda daļiņa no manis vēl patiesībā ir tur, kopā ar visiem pārējiem. Tur pie ugunskura, uz trosēm un baļķiem. :) Komandas veidošanas pasākums bija lielisks, rakstu par vienu komandu, jo, manuprāt, mēs izveidojām vienu lielu vienotu komandu, visi 18! Un tai pat laikā arī nāk prātā Valda teiktais pie akmens krāvuma, ka tā kā bija šajās brīvdienās, tā vairāk nekad nebūs, jo mainās gan laiks, gan cilvēki... Ejot uz mājām, arī meitenēm teicu, kā gribas šo mirkli pavilkt garāku, bet... skaties, tas jau ir vakardienā. Ejam tālāk!"
Baiba :)

"Pirmdienā smaids neatkāpjas ne uz brīdi, ik pa mirklim pat sanāk savā nodabā sasmieties. Kolēģi un apkārtējie jautā, kas ar mani... Nu, kā lai viņiem paskaidro par dipadu-dapadu skudrām, to, kāpēc pandām ir tik lielas acis, un kā gepardi guļ kokos? :) Šī nedēļas nogale ir atstājusi paliekošas pēdas. Emociju un iespaidu ir daudz, bet svarīgākā ir gūtā pārliecība - mums ir pa ceļam! :) "
Ar sveicieniem, Ilze

"Bija prieks padzīvoties kopā ar Kalnu Grupu. Cita lieta, kad zini, cik interesanti cilvēki apkārt un kādas katram aizraušanās un daba. Likās, ka tas ir ilgāks laiks, ko pavadījām kopā, kā nieka divas dienas un man būs dubults prieks tagad iet uz nākamo lekciju, jo gribēsies ne vien tapt zinošākai, bet arī satikt visus "zvērus"."
Ieva

"Par komandas sajūtas veidošanu... Arvienvārdsakot, pasākums man ļoti patika, braucot mājās bija tā foršā sajūta, kā pēc labi padarīta "darba"! :) Šīs divas dienas bija vērtīgas ar to, ka deva iespēju tuvāk iepazīt KG5, redzēt, cik dažādi un reizē līdzīgi mēs esam, kuriem šobrīd ir viena kopīga interese - kāpt (ne tikai uz augšu, bet arī uz leju - lai nav jākrīt! :)). Uzdevumi atgādināja to, ka ir lietas, ko kopā paveikt ir vieglāk; cik svarīga ir komunikācija, sapratne, draudzīgs plecs un atbalsts... Tās visas it kā ir pašsaprotamas lietas, taču brīdī, kad tās aktualizējas, ne vienmēr tās uzreiz ir veiksmīgi realizējamas. Kaut kādā ziņā nedēļas nogales atslēgas vārds bija - "līdzsvars". Uzdevumos pārliecinājāmies par tāda tīri fiziska līdzsvara nozīmi, taču tikpat svarīgs ir arī garīgais līdzsvars... Lai jebkura noslēgta sistēma būtu stabila, tai nepieciešams iekšējs līdzsvars. Lai to sasniegtu var nākties gan atdot, gan saņemt. Tas pats attiecas arī uz cilvēku, sasaiti, komandu... Novēlu, lai mums katram un visiem kopā izdotos atrast šo stabilo līdzsvara sajūtu!"
Sandra

"Šādiem pasākumiem ir destruktīva ietekme uz cilvēka darba spējam, t.i., atkal visu dienu sēdēju un tizli smaidīju, strādāt negribējās nevienā acī. :) Manuprāt, tiem, kuri neieradās būs grūti atgūt nokavēto, ne tikai tāpēc, ka nav apgrābstījuši lielāko daļu Kalnu Grupas dalībnieku, bet arī zinātnisko atziņu jomā (viņi jau nezina, kāpēc pandām ir tik lielas acis, vai kā kliedz jūraslauva!). Bet, ja nopietni, šādi pasākumi patiešām dod iespēju iepazīt attiecīgu personu loku, dažādas dzīves situācijās, gan kopīgi taisot ēst, gan vakarā klausoties viņu dzīves atziņas, gan kopīgi mēģinot noiet pa trosi. Vienu vārdu sakot, esmu ļoti priecīga, ka šajā nedēļas nogalē atrados tieši Madonas pusē un tieši ar KG5 dalībniekiem."
Signe

"Tas bija lielisks, sportiskumu un komandas garu veicinošs, aizraujošs pasākums. Pārsteidza, ka nepilnas dienas laikā izdevās iemācīties visu savu "cīņu" biedru vārdus no galvas, un pat atcerēties ar ko viņi nodarbojas. Jau pārbaudīju, cik viegli tagad ir atrast ar saviem kolēģiem kopīgu valodu, ir gan piedzīvojumi, kuros dalīties, gan jauni joki par ko smieties. Lielisks pasākums! :)"
Ar cieņu, Liene

* * *

Iekšējā un ārējā līdzsvara meklējumos atrastā sajūta... "Sense of Team" (www.senseofteam.lv)

Noslēgumā viena no galvenajām šajos treniņos gūtajām atziņām: "Darbojoties kopā, ikviens var sasniegt vairāk!"

Vēlies pievienot komentāru par rakstu? Vēlies ko jautāt autoram? Raksti! [FORUMA TĒMA]

Brīdinājums! Šī vortāla veidotāji Jūs brīdina par to, ka aktivitātes, kuras ir saistītas ar kāpšanu un nolaišanos pa virvēm, dabīgu un mākslīgi veidotu klinšu vai ledus reljefu, kā arī atrašanos kalnu zonā, ir potenciāli bīstamas Jūsu veselībai un dzīvībai! Šo bīstamību var novērtēt tikai balstoties uz pieredzi. Savukārt pieredzi var iegūt tikai apgūstot zināšanas un praktiskās iemaņas. Mēs rekomendējam šo pieredzi iegūt zinošu un kvalificētu instruktoru klātbūtnē! Vortāla veidotāji neuzņemas nekādu atbildību par sekām, kuras var rasties izmantojot publicēto informāciju.