Izvieto savu reklāmu šeit!

Kalni, alpīnisms, kāpšana
Kalnu Grupa, Vertikāle X
Piedzīvojumu sacensības
Sporta pasākumu rīkošana
Laivošana jūrās un upēs
Velo, veloceļojumi
Forums
Via Ferrata – kalnākāpšana pa "dzelzs takām"
Komentāri: 45; Autors: p.p.a
Tēma izveidota: 14.09.2008 12:52:13; Pēdējās izmaiņas: 26.06.2009 17:47:28

Via Ferrata maršruti sniedz lielisku iespēju aktīvi atpūsties kalnos gan tiem, kas ar alpīnismu nodarbojušies nesenā pagātnē, gan tiem, kam alpīnisms tā klasiskajā izpratnē šķiet pārāk riskants. Ja esi kāpis pa Via Ferratām, tad arī Tev droši ir savs viedoklis?!

[1] 2 3


Labs! ;-) Iesildities var ar šo E-kategoriju pie Ortlera: http://www.bergsteigen.at/de/touren.aspx?ID=1207 http://www.youtube.com/watch?v=G6C6e7akB04

Autors: JB, 25.06.2009 15:27:14


Pirmā F kategorijas ferrata Austrijā!
http://www.youtube.com/watch?v=Po61lFmQ1pY&feature=player_embedded - F kategorijas ferrata!? Tas ir kaut kas krietni "nevienkāršs"! :)

Autors: p.p.a, 25.06.2009 11:49:23


jb
Jaa, pasam jau cilpinu nesasut :), par karabini piekriitu. Pameginaju ari variantu absorberu sienot ar "skrienosaas virves" galu. Ir dazas prieksrocibas, bet laikam jabut ari kadam minusam (?). Ari izvele starp V un Y variantu nav tik viennozimiga. V prieksrocibas: vienkarsaka, vieglaka, mazak mezglu. Y: Nevar kludities drosinoties reize ar 2 karabinem, var lietot paraleli 2 karabines, "skrienosaa gala" garums nav atkarigs no pashenju garuma. Un vispar - tas Camp standart set home made stils rullee, forsi tas mezgls izskatas, tehnologiski :))!

Autors: Egmonts, 19.09.2008 20:09:46


jb
Egmontam - oriģinālajā sistēmā šī absorbera 6 caurumu plāksnīte tiek pievienota iekarei ar cilpu, pie tam uzsvars instrukcijā ir uz "nelietojot karabīni" sk piem. http://www.gearshack.co.uk/acatalog/Via_Ferrata_shock_absorber_sets.html#a112 Petzl gan tagad vairak lieto to savu 4 caurumu plaksniti. Atradas vel kaut kas vaciski lasošiem, bet citiem bildes ari var noderet - ari virzīšanās ar virvi pa ferratu parādīta! http://www.mammut.ch/de/viaferrata_explanation.html Un vel - atradu ari tas sistemas, ko pasi lietojam, t.sk. 99eur komplektus un individualas sistemas, tatad pašam ir set ferrata pioneer, bet sistēmas ir kit ferrata basic manuprat. ja kļudos, Kaspars pielabos! http://www.camp.it/EN/template01.aspx?codicemenu=347

Autors: jb, 19.09.2008 13:07:00


Ferrata sistēmas bremze
Aizliegt pārdot kādu detaļu, kā minēja Jānis, laikam tomēr ir pagrūti :)! Šovasar Konga bremzes plāksnīti (ar 6 virves caumuriem) pa 7 Eur iegādāju Alleghē (ITA)"Kiwi sport" tīkla veikalā. Tīri lai paspēlētos ar pašdarinātiem Y drošināšanas variantiem. Paanalizējot dažus "šņorējumus" secināju, ka viss nav tik vienkārši :). Piemēram, pašdarinātajā drošināšanas ietaisē lielu vērību jāvelta absorbera plāksnītes un iekares savienojumam. Iespējami atšķirīgi risinājumi ar un bez sistēmas drošības redundanci (bremzes salūšanas gadījumā u.c.) un risku bojāt iekares nolaišanās cilpiņu un bremzi. Ja domā līdz, var taisīt pats, bet jābūt uzmanīgam un tālredzīgam ;))!

Autors: Egmonts, 19.09.2008 12:01:04


Zyper
ar to ka brivajam galam jabut pilnigi brivam bija domats tas ka nav uzmetusies kaut neliela cilpa vai kritost nav piespiesta virve vai kas tamliidzigs, jo tad energijas absorbesana buus pavisam citadaka. Savukart Scorpio garante vienmer vienadu energijas absorbesanu...es nevienam necensos pateikt kas ir labaks, to gan jau "pats zinaas", bet gan to ko Petzl iesaka un rekomende un kadel. Kaa zinams slapja virve uzvedas savadak nekaa sausa, un kurs garantee lietus nebuus??? ir vel citi faktori...Un katrs PPE elements, kas iztureejis slodzi un nodrosinajis savu funkcionalitati ir janomaina...tas ir oficialais razotaju nosacijums...Jebkuraa gadijumaa ideja ir vienkarsi, ir jadoma pie energijas absorbeesanas sistemas kopumaa, nevis tikai pie atseviska elementa...

Autors: marisr, 19.09.2008 01:59:37


kasim
atvainojos un precizēju, ka biju domājis Scorpio sistēmu.

Autors: Kaspars, 19.09.2008 01:21:08


Re: no iepriekšējās diskusijas izrietošs jautājums
vai nesanāk, ka tad pa šādām ferratām ir vienkāršāk un drošāk kāpt bez Y pašdrošināšanas, bet vienkārši ar virvi ? ... ne gluži, manuprāt tas būs lēnāk (traucēs citiem), sarežģītāk un piņķerīgāk(virve ķersies aiz kāpšļiem, tapām, trosēm) - drošāk gan varbūt , ja tiks pareizi tehniski izpildīts(vismaz mazsāpīgāk norauties) Draudzene Virve. Vieglākos posmos var iet abi sasaites dalībnieki vienlaicīgi, pa vidu liekot atsaites. Stāvākos - pārmaiņus viens otru drošinot. ja esat gatavi iet šādi, tad jums ferratu vairs nevajag!;-)) vertikālos, pat negatīvos posmos kaut kā ir izdevies ļoti labi bez tā visa iztikt(3-4kategorijas) Cits stāsts, ja līdzi ir kāds, kam jāorganizē papildus drošība. Un ja ferratā kāds aprīkojuma posms trukst vai nav aprīkots(augstākas kategorijas) Citādi - Ysistēma ar speciālo bremzi, brīvais gals turpat pie jostas ar dadzisa lipekli vai karabini, ķivere, cimdi - un uz augšu! Vel jau ferratu ļoti labi var izmantot kā drošināšanas palīglīdzekli, veicot kāpšanas apmācības! neviens neliedz izkāpt ferratu, piem. nepieskaroties trosei, tapām, tikai drošinoties..

Autors: jb, 19.09.2008 00:49:16


virves
un tā starp citu runājot par virvju izmantošanu un drošināšanu ferratās - vēlams zināšanas par to iegūt laicīgi, citādi nīkšana, atrodoties samērā nepatīkamā posmā, un skatoties, kā cilvēki priekšā to mācās `po hodu dela`, rosina samērā vardarbīgas domas :)

Autors: Kaspars, 19.09.2008 00:21:08


> Kaspars
Kāda vēl karabīne! Tur tak galā simbolisks plastmasas āķītis kā reiz lai galu atspraustu kaut kur (kāpjot), citādi uz šams vilktos pa zemi (klintīm, krūmiem) un būtu citiem kur uzkāpt..

Autors: kasis, 19.09.2008 00:13:04


kasim
Brīvais gals (kurā parasti ir ievērta karabīne gadījumam, ja gribi pieāķēties un piem. atpūsties) kāpjot nedrīkst būt pieāķēts pie sistēmas jeb citur, kur tas var traucēt nostrādāt amortizatoram kritiena gadījumā.

Autors: Kaspars, 19.09.2008 00:06:22


...
nu par ražtāju viss skaidrs - jāizvēlas tas, kurš apgalvos, ka ar viņējo igreku var gāzties un stūķēt atpakaļ kamēr nelabi paliek jeb nav lauztas abas rokas... :) Tomēr vēl joprojām gribu zināt kas domāts ar frāzi, ka liekajam galam "tiešām jābūt pilnīgi brīvam", jo tur tak jau uzražots plastmasas āķis galā!

Autors: kasis, 18.09.2008 21:26:21


Re: no iepriekšējās diskusijas izrietošs jautājums
>> Diskusijas "sāls" jau ir par to kāda veida modeli labāk izvēlēties >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> nu bet jūs jau paši nonācāt pie secinājuma, ka īsti uzticēties nevar nevienai. Tad atliek tikai uzticamā Draudzene Virve. Vieglākos posmos var iet abi sasaites dalībnieki vienlaicīgi, pa vidu liekot atsaites. Stāvākos - pārmaiņus viens otru drošinot. T.i., es jau saprotu, ka tas visticamāk ka neštimm, tikai gribētos zināt pāris iemeslus, kāpēc.

Autors: k33šdz, 18.09.2008 21:26:10


Re: no iepriekšējās diskusijas izrietošs jautājums
Nē, tā laikam gan viss nav. Lai arī daudzi, it sevišķi vertikāli ferratu posmi tiek pēdējā laikā aprīkoti ar drošināšanas iespējas papildinošiem elementiem (vieni no tiem ir t.s. "cūkastes", kurās ievērt drošināšanas virvi), Y veida pašdrošināšanas ir nepieciešamas, ja gatavojas doties uz ferratām. Diskusijas "sāls" jau ir par to kāda veida modeli labāk izvēlēties. Un kāda ražotāja. :)

Autors: Kristaps (www.vx.lv), 18.09.2008 18:54:13


lūdzu turpinājumu:)
Priekšlikums, ka diskusija no Māra un Kristapa puses tiek turpināta! Tēma ar interesanta;)

Autors: Normunds, 18.09.2008 18:07:49


Komentāra nosaukums *
Komentārs
Komentāru pievienoja *
pilsētas piedzīvojumu aģentūra © 2006 Info: info@adventurerace.lv