Izvieto savu reklāmu šeit!

Kalni, alpīnisms, kāpšana
Kalnu Grupa, Vertikāle X
Piedzīvojumu sacensības
Sporta pasākumu rīkošana
Laivošana jūrās un upēs
Velo, veloceļojumi
Forums
Trekinga nūjas - "par" un "pret"
Komentāri: 18; Autors: Kristaps
Tēma izveidota: 21.02.2006 09:56:56; Pēdējās izmaiņas: 27.01.2008 19:11:05

Pirmo reizi sacensību dalībnieki tik lielā skaitā lietoja trekinga nūjas! Esmu viens no tiem, kas tās jau lieto ļoti ilgu laiku, gan kalnos, gan piedzīvojumu sacīkstēs. Tagad ir iespēja uzklausīt arī daudzu citu pieredzi - gan pozitīvo, gan negatīvo. Padalieties!

[1] 2

nūjas
Vecs forums, bet diezgan aktuāls.. esmu reiz pat mēģinājis rogainingā skriet ar nūjām, un gāja tīri normāli. Pa papardēm un niedrēm neder, bet kājas atslogo (hroniskas ceļgalu problēmas nenovērš, bet grūti pateikt, kā būtu, ja nebūtu nūjojis).. Ja nelieto, tad noteikti traucē: jādomā, kur tās iebāzt..

Autors: Juriss, 27.01.2008 19:11:05


Trekinga nūjas
Man trekinga nūjas ir palīdzējušas ne reizi vien. Pirmkārt - tās noņem slodzi no kājām. Man ir problēmas ar ceļiem, ejot sacensībās ar nūjām ceļgali jūtas daudz labāk. Jau tas, ka rokas pēc nūju lietošanas ir krietni nogurušas liecina, ka kājām ir bijis daudz vieglāk. Otrkārt - nūjas dod stabilitāti. Pat tad, kad esmu gājis bez tām, gan kalnainākos apvidos, gan tepat Latvijas purvos ne reizi vien esmu pacēlis kādu koku, lai noturētu līdzsvaru un justos drošāk lēkājot pa akmeņiem un ciņiem. Mīnuss manā izpratnē - ir ļoti neērti, ja izmanto nūjas tad, kad intensīvi jālasa karte (īpaši sacensībās). Tāpēc sacensībās bieži vien eju ar vienu nūju. Arī tad, ja esmu paņemis to līdzi un neizmantoju, nekad neesmu izjutis to kā traucēkli.

Autors: Edgars, 11.02.2007 09:44:02


nujas
Ar supervieglajam man paskaidroja ka tas diemzel nav superizturiigas lidz ar to atteicamies no taadam! Amartizators man personigi galigi nav vajadzigs, neuzticos tam!:) Pats lietoju petzl, svars ap 530 pa pari un maksa ap 42Ls un saliekamas no 60-130cm!

Autors: marisr, 08.02.2007 15:07:35


Nujas, tas ir loti personinski
Katram pasham ir janosaka: vai lietot nujas vai ne. Instrukcijas par nuju lietoshanu ir rakstits: ka nujas ir derigas kapot no kalna leja, jo tas palidz balanset un atslogo kaju muskulus. Alpos (videji 200- 3000 m augstuma) es redzeju pieredzejushsu trekotajus, kas lietoja nujas tieshi otradi kapjot kalna (un nenormala atruma uzvelkot sevi augsha) un leja vini vienkarshi noskreja, nujas piestiprinatas mugursoma. Niderlande nujas ir loti papularas. Starp pensionariem. Skrienot mezha krosinu man sanacas saskrieties ar savvalas zirgiem, kas panika nesaas prom no pardabiskam skanam... no taluma bija dzirdama nesaprotama baisa grabeshana... mini kas tas bija - nuju grabeshanu un atsishsanas atbalsis, kadas popularas (nuju)trekotaju grupai bija nodarbibas/pastaiga... Es izvelos vienas (saliekamas) nujas izmantoshanu, ka cela droshinas parbaudishanas lidzekli, ka to jau no seniem laikiem izmantoja kalnu gidi, celojot pa gletcheriem vai jaunam vel neiemitam takam..

Autors: Dzintra, 08.02.2007 14:34:30


"pareizās" trekinga nūjas :)
Mana izvēle: LEKI Makalu Ultralite Titanium Antishock (saliktā veidā 67 cm). Ļoti līdzīgs modelis ir LEKI Makalu Ultralite Titanium Air Ergo, tam ir ērtāks rokturis, bet nav Antishock sistēmas. Abi jaunie modeļi LEKI Super Makalu Air Ergo un Leki Super Makalu Cor-Tec ir ar nedaudz zem leņķa liektu rokturi, kas pagarina nūjas saliktā veidā par kādiem 10 cm (saliktā veidā 76 cm), līdz ar to nedaudz grūtāk ielikt mazā somā. Nedaudz smagākas arī. Ir arī LEKI Makalu Antishock alumīnija versija, bet tā ir nedaudz smagāka par titāna versiju.

Autors: Kristaps, 10.03.2006 09:47:25


Kā izvēlēties pareizās trekinga nūjas (nevis Nordic walking)
Lūdzu pastāstiet kā izvēlēties labas nūjas.

Autors: Evia, 09.03.2006 17:00:51


Trekinga nujas
Musu komanda bija panjemusi vienu pari nuju, un ari es dabuju izmantot, skiet vinas ir loti labas taja momenat kad kajas ir tiesham nobeigushas vai ri problemas ar tulzanm, celiem vai citam locitavam, bet visadi citadi tas nepalidz, tikai ka jau ieproieksh minets liela patereta energija un tam sekojosh nogurums.Manuprat trekinga nujas ir stipri individuala izvele, ka jau ieprieksh mineja citi, kadam tas palidz , kadam nee...Iesaku katrma pameginat veikt garakus soljojamos gabalus ar tr.nujams un izjusts pasham tas + un - :))

Autors: Jaanis, 03.03.2006 14:50:02


Murcielago
Man liekas, ka tas nav pretrunā ar visu pārējo. Skaidrs, ka ejot ar nūjām, tiek patērēts mazliet vairāk enerģijas (kaut vai uz to, ka nāk klāt nūju svars). Ieguvums jau ir uz to, ka tiek atslogotas kājas, uz kurām ir gandrīz visa slodze.

Autors: Kaspars 33.š.dz, 27.02.2006 08:31:56



Jā, Somijā tiešām ļoti daudzi cilvēki soļo ar nūjām, pārsvarā lai nodzītu lieko svaru - kustinot arī rokas, nodedzina vairāk kaloriju. Mūsu komandā arī 3 cilvēki izmantojām nūjas (pirmo reizi). Tuvojoties finišam, kad pēdas bija vienās tulznās, sāpēja mazāk, ja daļu svara varēja pārnest uz rokām. Ja gadījumā kļuva pavēsi (pēc nelielajām atpūtām KP ar SU), varēja ātrāk sasildīties, intensīvi kustinot rokas. Bet īstais iemesls, kāpēc ņēmām līdzi nūjas, bija doma par slēpošanu ar mazajām plastmasas slēpītēm. Treniņā izmēģinājām, secinājums - ja māk slēpot vai slidot, tad iet uz priekšu diezgan pieklājīgā ātrumā, tikai, protams, ātrāk nogurst + jāpatērē laiks, lai kārtīgi piestiprinātu (piesietu) slēpītes pie apaviem. Tomēr beigās tā arī neizmantojām slēpītes. Domāju, ka tas varētu būt izdevīgi gadījumā, ja sniegs būtu cietāks; ideāli - ja būtu sērsna jūras krastā.

Autors: Gatis, 26.02.2006 23:29:58


Cic viedoklis par nūjām..
Tie kas biežāk bijuši piem Somijā varbūt ir redzējuši cilveekus ar lieko svaru ejot vienkārši pa ielu ar nūjām... Tāpēc ka papildu roku kustināšana palielina sirdsritmu un noēd liekās kalorijas un var ātrāk notievēt... Tātad lieks enerģijas patēriņš...... Kā Jums šķiet???

Autors: Murcielago, 25.02.2006 23:12:53



Secinājums: ja esi gatavs skriet, nūjas vari neņemt, ja plānotais attālums ir krietni garāks un sarežģītākā reljefā, vai arī, ja ir problēmas ar ceļgaliem, tad trekinga nūju izmantošana var palīdzēt.

Autors: Kristaps, 23.02.2006 12:23:50



Otrā komanda arī nūjas neizmantoja. Cik manīju arī dažas nākamas ne.

Autors: Raimis., 21.02.2006 13:43:22



Mūsu komanda pirmo reizi izmantoja nūjas. Tiesa gan, es, galvenais sakūdītājs uz tām savējās aizmirsu mājās..:) Pirms tam izmēģinājām treniņā ~20km. PLUSI: Ievērojot puslīdz pareizu tehniku palielinās iešanas ātrums. Var izvēlēties, grūst sevi uz priekšu, vai balstīt. Arī vieglā riksī pārvietojoties nūjas funkcionē. Nenoliedzami labāka stabilitāte Gadījumā, ja sāk atteikt pēdas (tulznas, nobrāzumi utt.) nūjas var būt noteicošs faktors finiša sasniegšanai. MĪNUSI: Lai arī neliels, tomēr papildus svars. Slodze rokām. Ja nav pierasts, var radīt papildus grūtības. REZUMĒ: Ja neesi pārliecināts, ka lielu daļu distances noskriesi - paņem, noderēs.

Autors: VECIS, 21.02.2006 12:37:54


Paardomas par nuujaam.
Pieljauju domu, ka nuujas vareetu arii paliidzeet tajaa briidii, kad skrienot nav iista atspeeriena (nesanaak, kaaja izliid vai kaut kas tamliidziigs). Traumas gadiijumaa droshi vien arii vareetu liidzeet. Bet nu viss tas vairaak izskataas peec kaaju kompensaacijas ar roku speeku. Taka es labpraataak tomeer paljautos uz savaam kaajaam - nav lieks svars liidzi jaastiepj.

Autors: , 21.02.2006 12:07:23


Par nūjām pirmā komandā
Pirmā komanda nūjas neizmantoja un mums nav arī pieredzes ar tām. Izņemot slēpošanu, protams.

Autors: Sixten, 21.02.2006 10:58:50


Komentāra nosaukums *
Komentārs
Komentāru pievienoja *
pilsētas piedzīvojumu aģentūra © 2006 Info: info@adventurerace.lv