Ekipējums
Treniņi, pieredze
Sacensības
Ceļojumi
Dēku stāsti
Preses ziņas
Sarunas, diskusijas

Izvieto savu reklāmu šeit!

Kalni, alpīnisms, kāpšana
Kalnu Grupa, Vertikāle X
Piedzīvojumu sacensības
Sporta pasākumu rīkošana
Laivošana jūrās un upēs
Velo, veloceļojumi
Arhīvs > Treniņi, pieredze
Par ripošanu un bremzēšanu

Autors: Andris Krauja, veikals "Ski Box"
2007. gada augusts, Rīga

Ir daļa cilvēku, kuriem skrituļslidošana nozīmē atpūtas dienā ar kolas vai alus bundžu rokās noripot pa Mežaparka galveno aleju. Bet ir arī nu jau samērā liela grupa ļaužu, kuriem skrituļslidošana ir viens no treniņu veidiem - speciālistu atzīts par vispusīgāko muskuļu grupu nodarbinātāju starp fitnesā treniņa veidiem. Un tad vēl ir virkne cilvēku, kuriem skrituļslidošana ir īsts sports ar pastāvīgiem treniņiem un sacensībām…

Latvijā skrituļslidošanas sacensības notiek nu jau kādus sešu gadus un to popularitāte pamazām, lēni, bet aug. Ņemot vērā, ka šogad atkal Rīga CHALLENGE sacensību programmā bija pamatīgs skrituļslidošanas posms un droši vien jau arī nākošajā gadā būs kas līdzīgs, lai potenciālie sacensību dalībnieki varētu laikus gatavoties, nedaudz ieskicēsim, kas tad skrituļslidošana īsti ir, un kas ir galvenais, ko jāņem vērā gatavoties nākošajiem startiem – varbūt, ka kādam noder šie padomi.



Skrituļslidošana sportiskā režīmā ir ātra, dinamiska un skatāma nodarbe. Lai nodrošinātos pret traumām ieteiktu iegādāties pilnu aizsargu komplektu un ķiveri! Šīs lietas noderēs slidojot pilsētas apstākļos – kritieni nav retums un tie mēdz būt sāpīgi. Jārēķinās, ka asfaltā var būt plaisas, ieplakas, bedres, trotuāra apmales un kontrolaku vāki.

Jāapzinās arī to, ka jūs nebūsiet viens noslēgtā trasē, iespējams jāslido starp mašīnām, cilvēkiem un konkurentiem no citām komandām. Jācenšas nepārtraukti pārskatīt brauciena trajektoriju un kontrolēt situāciju, jo skrituļslidošanā vājā vieta ir bremzēšana! To apgūt ir ļoti nepieciešams!

Bremzēšanas veidi:
1. pie labās vai kreisās slidas piestiprināta bremze. Slidu zābaka purngalu atceļot no zemes un piespiežot bremzi pie zemes jūs apstāsities;
2. labās vai kreisās kājas ritenīšus velkot pa asfaltu, visu svaru balstot uz priekšējās kājas;
3. ieskrienot zālājā;
4. izpildot asus griezienus uz kreiso/labo pusi;
5. cenšoties nebremzēt, šķēršļus apslidojot, pārkāpjot vai pārlecot.



Lai gūtu pilnvērtīgu baudījumu slidojot, iesaku slidu ritenīšus un gultnīšus regulāri apkopt. Ātri un klusi ripojoši ritenīši ļauj distanci veikt ātrāk un ar mazāku piepūli.

Slidojiet vairāk noliekušies uz priekšu. Pārāk stalti esot varat kļūt nestabili un krist atmuguriski!

Sīkāku informāciju par slidām un slidošanu jums sniegs sporta preču veikalā "Ski Box", Rīgā, Tallinas ielā 32. Pie mums iespējama gan konsultēties, gan arī sarunāt treniņu nodarbību ar mūsu instruktoriem.

Starp citu! Tiekamies 26. augustā Rīgā, Uzvaras laukumā! Tur būs iespēja sacensību režīmā savus spēkus pārbaudīt dažādās vecuma grupās un dažāda garuma distancēs. Lai labi ripo!



Vēlies pievienot komentāru par rakstu? Vēlies ko jautāt autoram? Raksti! [DISKUSIJU FORUMS]

 
pilsētas piedzīvojumu aģentūra © 2006 Info: info@adventurerace.lv