Izvieto savu reklāmu šeit!

Kalni, alpīnisms, kāpšana
Kalnu Grupa, Vertikāle X
Piedzīvojumu sacensības
Sporta pasākumu rīkošana
Laivošana jūrās un upēs
Velo, veloceļojumi
Forums
Ko ēst piedzīvojumu sacīkstēs!? Padalies pieredzē!
Komentāri: 13; Autors: p.p.a
Tēma izveidota: 06.07.2007 12:56:02; Pēdējās izmaiņas: 25.03.2010 14:27:42

Šis ir viens no bieži uzdotajiem jautājumiem. Un lai arī visbiežākā atbilde ir tāda, ka katram jau ir savi ēšanas (un dzeršanas) ieradumi un "niķi" (un arī noslēpumi!), padalieties personīgajā pieredzē - tā varētu noderēt ne vienam vien "jaunajam", kam nākošās piedzīvojumu sacīkstes būs pirmās! Tātad - ko Tu ēd (un dzer), lai VeiXīgi noturētos distancē un nokļūtu līdz finišam?


orthomol sport
atradu veikaliņu Vecrīgā Laipu ielā 6 tur bez rotām dāvānām Jūs draudzenēm var vislētāk iegādāties Orthomol produktus sports mēneša kursam maksā zem 30 lašiem

Autors: maija, 25.03.2010 14:27:42


orthomol sport
Tagad Latvijā ir pieejams dažās centra aptiekās a-19 bijūsī vācu aptieka produkts Orthomol sport skatīt aprakstu www.masales.lv kuru aktīvi lieto triatlonisti un citi sporta veidu pārstāvji

Autors: modris, 23.03.2010 13:22:48


Pashu gatavota partika
Kaiminju zemee ir shis tas interesants publicets: http://www.risk.ru/users/barsik-solo/8843/

Autors: gasha, 06.11.2009 21:31:46


Piruvāti
No www.kendo.apollo.lv: "Piruvātiem, spriežot pēc zinātnieku datiem, ir kaudze derīgu īpašību: stabilizē ķermeņa svaru, palielina glikogēna krājumus muskuļos, palielina muskuļu izturību, regulē lipīdu līmeni asinīs. Kas tad tās ir par vielām? Piruvāti veidojas sairstot glikozei un veidojot organisma 'enerģētisko' molekulu - adenozīntrifosfātu [ATP]. Aerobajās slodzēs piruvāti palīdz izstrādāties papildus ATP, bet anaerobajās [tādās kā treniņš ar svara apgrūtinājumiem] pārveidojas laktītos. Līdz šim jautājums par piruvātu derīgajām īpašībām bija samērā strīdīgs. Visi klīniskie pētījumi tika veikti tikai uz pacientiem, kas sirgst ar aptaukošanos: viņiem parakstīja kapitālākās devas [no 25 līdz 46 g dienā] un vienlaicīgi turēja tos uz zemas kalorijas diētām. Viņu svars kritās, bet ne īpaši daudz, un, pie tam, grūti pateikt, uz kā rēķina tas notika - vai nu diētas iespaidā, vai nu nesamērīgo piruvātu devu dēļ. Bet 1998. gadā situācija izmainījās: zinātnieki no Amērikas medicīnas koledžas pārliecinoši pierādīja, ka pat nelielas piruvātu devas ir spējīgas aktivizēt tauku sadegšanu un muskuļu masas augšanu. Blakusparādības ir minimālas: reti var no vērot paaugstinātu gāzu veidošanos zarnu traktā. Ja esat nolēmuši parbaudīt piruvātu iedarbību uz sevis, tad nelietojiet tos tieši pirms treniņa: tas var novest pie ātra glikogēna rezervju patēriņa aknās un muskuļos un atbilstoši pie izturības zaudēšanas. Rekomendētā deva - 6 g dienā." Droši vien jādodas uz aptieku, vai jājautā kādiem fermaceitiem.

Autors: p.p.a, 18.11.2008 17:36:56


mekleju
sveiki, vai kāds nezin kur var nopirkt Piruvātus?? ceru ka kads zinās.

Autors: eds, 17.11.2008 23:23:18


dumības
L karnitīns ir laba lieta,bet ne katrai dienai un ne pirms sacensībām. Vislab''ak palīdzēt varēs dārzeņu kokteiļi ar koreandru vai kanēli. Lietojiet uzturā daudz ķiploku, ja nav alerģiskas reakcijas, selerijas , burkānus un arī ingvera tēju. Ja vēlaties, varu konsultēt par šo tēmu. Mana adrese naums58@inbox.com. Labu veiksmu=i!

Autors: , 03.12.2007 21:02:15


Daži citāti par L-Karnitīnu, secinājumi jāizdara pašam...
Moto: "L-Karnitīns, paātrina tauku šķelšanos!" 1) "Organismā karnitīns ir daļa no kompleksa savienojuma, kas transportē taukskābes uz mitohondrijiem. Izejot no tā, piedevu ar karnitīnu ražotāji reklamē savus produktus, kā vielmaiņas stimulātorus. Karnitīnu bieži pievieno tauku dedzinātāju sastāvam. Problēma ir tāda, ka, spriežot pēc izmeklējumu rezultātiem, piedevu veidā karnitīns praktiski nedarbojas. Nav nekādu apstiprinājumu tam, ka karnitīna piedevas palīdz nodedzināt liekos taukus, nemaz nerunājot par masas vai spēka pieaugumu. Tad diez vai ir vērts tērēt naudu par to naudu. Rekomendētā deva - 5 grami dienā." 2) "KARNITĪNS - "Enerģijas vitamīns" - nesēj-molekula, kas piedalās taukskābju transportā un veicina to "sadedzināšanu" mitohondrijos. Profesore Peggy R. Boram, Floridas Universitāte: "L-karnitīns mūsu organismā ir atbildīgs par enerģijas uzkrāšanu un transportēšanu no šūnas uz šūnu un no viena orgāna uz citu." L-karnitīns uzturā atrodams nelielos daudzumos - visvairāk jēra gaļā 210 mg/100g, bet cūkgaļā 30, vistas galā 7,5 un pienā tikai 2 mg/100g. Cilvēka organismā L-karnitīns tiek ražots nierēs un aknās. Kāpēc uzturs jābagātina ar karnitīnu? Tas paaugstina organisma enerģētisko līmeni, "sadedzina" liekās tauku rezerves." 3) "L-karnitīns tiek izmantots taukskābju oksidācijas procesā. Taukus mobilizējošā karnitīna iedarbība izpaužas treniņu laikā, nodarbojoties ar fitnesu un aerobiku, kā arī atslodzes diētu laikā. Koncentrāta ražošanai tika izmantots L-karnitīns, kas lieliski šķīst ūdenī. Karnitīns superkoncentrāta formā momentāli absorbējas organismā un efektīvi atbalsta to intensīvu treniņu laikā. Dzerampudeles satur 1500 mg karnitīna (maksimālā dienas deva)." 4) " L-karnitīns - tā ir aminoskābe - vitamīniem līdzīga viela, kura ir nepieciešama enerģijas izstrādei no taukskābēm, kā arī cīņai pret lieko svaru. Atkarībā no enerģijas patēriņa, L-karnitīna vidējā dienas deva sastāda 800-2500 mg. Ar ikdienas uzturu mēs nesaņemam pietiekamu karnitīna daudzumu, tādēļ tiek rekomendēts to uzņemt papildus. Papildus karnitīna devas mazina nogurumu, ātri atjauno darbaspējas, veicina vielmaiņas procesus, pazemina holesterīna līmeni asinīs, kā arī samazina svaru. Bez tam, karnitīns normalizē sirds un nervu sistēmas darbību, rada mundrumu un labu noskaņojumu. Taukus mobilizējošā L-karnitīna iedarbība visefektīvāk parādās, apvienojot tā lietošanu ar treniņnodarbībām, aerobiku, fitnesu vai arī atslodzes diētām." P.S. L-Karnitīnu plaši izmanto arī suņu un kaķu barībā...

Autors: p.p.a, 24.07.2007 16:52:22


Jautājums par L-karnitīnu
Vai kāds var sīkāk paskauidrot par L-karnitīna iedarbību, jo vienā otrā sporta pārtikas sastāvā šī viela minēta. Ir dzirdēti dažādi, diemžēl pretēji viedokļi.

Autors: , 24.07.2007 10:59:55


mana pieredze
Esmu 6 gadu PS laikā esmu visādus brīnumus izmēģinājis, dažādās cenu kategorijās. Izkristalizējies apmēram šāds variants: pamatēdiens ir musli batoniņi no Rimi ~ 30 santīmi gab (tie kas dažādās garšās, bez šokolādes), ēdu 1 gab ik pēc ~2 stundām. + kāda želeja ar kofeīnu, kad nāk virsū lielais miegs. Sākumā dzeršanas sistēmā leju Active negāzēto limonādi ~ 50 uz 50 ar ūdeni, dzeramos sporta pulverus ņemot līdzi. + nedaudz paikas tīri psiholoģiskiem mērķiem - kādu gaļas maizi vai ko tādu. Protams, ja pasākums ieilgst virs 2 dienām, tad jādomā par lielāku pārtikas dažādību.

Autors: Ivars, 10.07.2007 12:50:50



Par regulāro obligāto ēšanu/dzeršanu esmu dzirdējusi. Nav tikai skaidrs, cik ilgiem jābūt šiem laika intervāliem, no kā tas atkarīgs un kā tas viss iedarbojas uz organismu. Var jau censties ik pa pus stundai kaut ko iebāzt mutē, bet bez pamatojuma trūkst motivācijas, īpaši, ja iestājas fāze apmnika tie sporta batoniņi", "es to draņķi iedzert vairs nevaru". Vai internetā ir pieejama kāda informācija, kur tas ir izskaidrots? Tieši izskaidros, lai var saprast, kas nepieciešams tieši man un kāpēc tas ir tik svarīgi. Lai nav tā, ka "kāda tante teica"... :)

Autors: V., 10.07.2007 12:21:57



Iepriekš rakstītais ir par 36-48 stundu sacīksti (dalība komandā, kas var uzrādīt labu rezultātu). Neregulāra un nepareiza ēšana sacensībās agri vai vēlu noved pie spēku izsīkuma. Tāpat ar dzeršanu - tīrs ūdens! - tas ir visai nejauki pret organismu, jo šādā veidā tas tiek "izskalots" līdz bīstamai robežai - ir redzēti spilgti piemēri. Līdzīgi arī ar 100% "ikdienas" pārtikas lietošanu sacīkstēs un "ikdienas" ēšanas ieradumu pārnešanu uz sacensību vidi - tas, kas ikdienā strādā labi, sacīksēs rada papildus problēmas organismam. Papildus problēmas organismam - tas nozīmē, ka ātrums un spēks zūd, līdz ar to zūd arī iespējamais rezultāts. Ja esi sacīkstēs tikai ar domu "aiziet līdz finišam", var arī tā, bet ja ir vēlme distanci beigt maksimāli ātri, sasniegt savu spēju robežas - nākās samierināties arī ar šo to nepatīkamu ("apmnika tie sporta batoniņi", "es to draņķi iedzert vairs nevaru"). Un ēst sevi jāpiespiež, kaut nedaudz, bet regulāri, tāpat kā ar dzeršanu, ar konkrētu laika intervālu.

Autors: mana pieredze, 09.07.2007 20:36:17


Izēšanās
Cik garam mačam ir šis uzskaitījums? Izklausās pēc ēšanas svētkien... Man parasti ēst trasē negribas. Bet nu piespiežos. uz 24 h aiziet 2-3 sporta batoniņi, kāds 1 mazs gaļas gabaliņš un rupjmaize ar pastēti. ja ir noskaņojums, tad banāns. Bet kopumā ņemot ieēst pie tādām slodzēm nevaru. dzert- sporta dzērieni ar dažādām garšām "plaušā", velopudelē vienmēr tikai ūdens atšķaidīt garšu mutē

Autors: Pēcis, 09.07.2007 20:03:58


mana pieredze
Pirms sacīkstēm: awzu pārslu tume ar rozīnēm, spageti makaroni ar mērci, baltmaize ar sieru (ar augstu tauku procentu), no speciālās pārtikas - "uzlādējošais" sporta pārtikas kokteilis. Sacīkšu sākumā: sporta pārtika (dažādu garšu batoniņi), kāds banāns (lai ilgi nav jāstiepj līdzi), baltmaize ar riekstu sviestu, nedaudz siera, atkal sporta pārtika (batoniņi + jau klāt arī želejas), dzeršanai - tikai sporta dzērieni (2-3 dažādu garšu pulveris (Isostar, Maxima, Powerbar, atšķirīgas garšas) sagatavots maisiņos ar numuriem, lai garšas neatkārtotos). Sacensību vidusposms: sporta pārtika (batoniņi un želejas pēc stingra laika grafika!) + sporta dzēriens, daži sīki un viegli "našķi", kas var uzlabot garstāvokli (žāvēti āboli vai cidonijas, nedaudz Indijas rieksti vai valrieksti, žāvēta un vītināta gaļa (minimālā daudzumā). Ja ir starpfinišs ar atstātām mantām (garajās sacīkstēs): Nedaudz Aktimel jogurta dzēriens, awzu tume ar saldu ievārījumu, spageti makaroni ar sieru (var jau būt uzvārīti, auksti), nedaudz gāzēts dzēriens (ar minerālūdeni atšķaidīta Coka-cola), banāni, baltmaize vai saldskābmaize un rupjmaize ar augļiem (nedaudz). Sacensību noslēgumā: sporta pārtika (batoniņi + želejas, t.sk. dažas ar kofeīnu, it sevišķi kad uznāk "lūziens") + sporta dzēriens (t.sk. nedaudz ar kofeīnu, bet tikai pēdējās sacensību stundās!) + graužamas "ilgspēlējošas" mentola ledenes.

Autors: mana pieredze, 09.07.2007 19:54:47


Komentāra nosaukums *
Komentārs
Komentāru pievienoja *
pilsētas piedzīvojumu aģentūra © 2006 Info: info@adventurerace.lv