Ekipējums
Treniņi, pieredze
Sacensības
Ceļojumi
Dēku stāsti
Preses ziņas
Sarunas, diskusijas

Izvieto savu reklāmu šeit!

Kalni, alpīnisms, kāpšana
Kalnu Grupa, Vertikāle X
Piedzīvojumu sacensības
Sporta pasākumu rīkošana
Laivošana jūrās un upēs
Velo, veloceļojumi
Arhīvs > Sacensības
Krievi nāk!?

Ievads: p.p.a
2007. gada jūlijs, Rīga

Neskatoties uz to, ka Latvijas piedzīvojumu sporta "folklorā" jau iegājies secinājums par to, ka Krievijas komandas vismaz pusē gadījumu tikai piesakās uz sacīksti, bet tā arī līdz sacensību startam netiek, neapšaubāms ir tas fakts, ka līdz šim uz Latviju tomēr startēt atbraukušās Krievijas komandas ir patiešām spēcīgas!

Protams, kā jau piedzīvojumu sportā gadās – arī Krievijas komandām, kā gandrīz jebkurām citām, ir veiksmes un neveiksmes distancē, tiek pieļautas navigācijas kļūmes, tiek gūtas traumas, kas liedz komandai nokļūt līdz finišam… Bet līdz šim Krievijas komandu sasniegtie rezultāti Latvijas piedzīvojumu sacīkstēs ir ļoti labi – tās aizvien ir bijušas līderu kārtā, cīnījušās par iekļūšanu sacensību spēcīgāko komandu godā. Tā tas bija gan tādos Latvijas piedzīvojumu sacīkšu klasiskajos megaprojektosVX Latvija 2005, gan VX Latgale 2004 un VX Kurzeme 2003.

Šogad, uz p.p.a organizētajām šī gada lielākajām piedzīvojumu sacīkstēm Rīga Challenge 2007 pieteikusies viena Krievijas komanda – OMK-Nike ACG. Kas ir šī komanda? Cik tā ir spēcīga, kāda ir tās pieredze? Lūk, neliels ieskats šīs komandas iepriekšējās veiktajās sacīkstēs – RedFox Adventure Race 2007, kas notika pavisam nesen, jūnija sākumā. Secinājumi? Tie lai paliek to spēcīgāko Latvijas komandu ziņā, kas gatavojas startēt Rīga Challenge 2007 "Izaicinājuma" klasē.

* * *
OMK-Nike ACG: piedzīvojumu sacīkšu un multisporta komanda
Stāsta Aleksandra Kuzmina, OMK-Nike ACG komandas dalībniece
Tulkojums no krievu valodas: Kristaps Liepiņš

300 kilometri pa sniegotiem Hibīniem, piecas kalnu pārejas, divu plato šķērsošana un četras virsotnes, tajā skaitā arī šo ziemeļu kalnu augstākais punkts Judičvumčors – tāda bija šo lielāko Krievijas piedzīvojumu sacīkšu distance.


OMK-Nike ACG komanda – pašreiz viena no spēcīgākajām Krievijā

RedFox Adventure Race 2007 noslēdzās 12. jūnijā, netālu no Kirovskas. Kalnu tūristi groza ar rādītājpirkstiem pie deniņiem, bet tas, ko klasiskā pārgājienā parasti veic divās nedēļās, šo sacensību uzvarētāji nogāja divās diennaktīs. Ēda – gan šokolādītes, gan sviestmaizes, gulēja 30 minūtes (diennaktī), bet uz visai stāvo Fersmana pāreju, kas pēc kalnu tūristu maršrutu grūtību kategorijas tiek novērtēts kā 1B, kas nepavisam nav vāji, pakāpienus (sniegā) mina ar krosenēm.

Dalībnieku pāru klasē (komandā divi dalībnieki) šajā pašā šīs sezonas neprātīgākajā Krievijas piedzīvojumu sacīkstē uzvaru izcīnīja ļoti pieredzējusī Pēterburgas vīru komanda "Molodoi bojec" ("Jaunkarēvis"), kuras sastāvā startēja Jurijs Boroduļins un Aleksandrs Sokolovs. Komandas rezultāts: 45 stundas un 50 minūtes.

Komandu – četrinieku (klasiskais sastāvs, pēc sacensību noteikumiem obligāti jābūt vienai sievietei) vidū par labākajiem kļuva maskavieši - OMK-Nike ACG: Ivans Kuzmins, Aleksandra Kuzmina, Ivans Petrovs un Pāvels Sisojevs (rezultāts: 48 stundas un 3 minūtes).

Sacensību starts tika dots pusnaktī, starp 9. un 10. jūniju. Lai gan Hibīnos šajā gada laikā nakts – tas ir relatīvs jēdziens. Kalni atrodas aiz polārā loka un vasarā tur ir gaišs cauru diennakti. Pulksten deviņos vakarā saule atrodas vēl augstu un nesāk pat vēl krēslot.

Pēc sacensību organizatoru ieceres, pa sniegu vajadzēja iet tikai daļai no plānotās distances. Bet šogad tajās vietās bija neparasti daudz sniega un šī iemesla dēļ vasaras sacīkstes pārvērtās par īstu ziemas sacīksti. No starta komandas devās kalnu velosipēdu posmā, un viņiem priekšā bija Ramzaja pārejas šķērsošana. Rezultātā jau praktiski no paša posma sākuma visi 120 dalībnieki ar velosipēdiem un mugursomām, pie kurām piestiprinātas sniega brienamās raketes (krieviski: snegostupi) garā virtenē skrēja pa sniegu.



Mīt pedāļus kļuva iespējams tikai pēc tam, kad komandas jau bija sasniegušas ieleju pretējā pārejas pusē. Bet dalībnieki zināja, uz ko viņi "parakstās". Tikai nedaudzas stundas pirms starta organizatori uzrīkoja komandu testēšanu. Tā bija divu stundu distance ar brasla pārvarēšanu pāri ledainai un straujai kalnu upei, kāpiens uz virsotni, tehniskā etapa pārvarēšana ar alpīnisma ekipējuma izmantošanu un nolaišanos līdz pārejai, no kuras pēcāk vēl tālāk ielejā. Tas vis bija vienā sniegā. Tādējādi komandām bija iespēja izmēģināt sava ekipējuma atbilstību un būt gataviem sacīkstēm.



Pēc ilgstoša pirmā velo posma (110 kilometri) sacensību dalībnieki devās trekingā (pārgājienā pa kalniem) ar alpīnisma elementiem. Šis 50 kilometrus garais posms bija izvietots kalnu rietumu daļā. Komandas šķērsoja vairākas kalnu pārejas un uzkāpa Hibīnu augstākajā punktā – Judičvumčora virsotnē (1200 m).



Pirms sacīkstēm organizatori dalībniekiem bija solījuši, ka distance ies pa plašu sniegotu kalnu plato. Un tas patiešām bija gan plašs, gan sniegots, pārvietoties pa to varēja tikai ar sniega raketēm, pretējā gadījumā gājējs varēja iegrimt līdz pat jostas vietai. Bet līdz pašam horizontam redzams tikai sniegs, sniegs…



Pēc šī trekinga komandas atkal sēdās uz velosipēdiem un pa ceļam uz starta vietu veica vēl vienu kalnu pāreju. Tur viņus sagaidīja rezerve (krieviski: zabroska) – mantas un pārtikas produkti nākošajam posmam. Lielākā daļa komandu šeit uzkavējās lai atpūstos, gulētu. Bet topošie sacensību uzvarētāji paņēma tikai pārtiku un rāvās uz priekšu. Tajā brīdī sacīkstē bija pavadīta jau viena diennakts. Tālāk tos sagaidīja 120-kilometrīgs trekings. Atkal sniegotas pārejas, virsotnes, plato un brasli pāri ledainām kalnu upēm. Bet ja pāru komandu līderi stingri turējās savās finiša pozīcijās, tad starp četrinieku līderkomandām sīva cīņa risinājās teju vai līdz pašam finišam.



Maskavas komanda OMK-Nike ACG kārtējo reizi panāca spēcīgo Ukrainas komandu Campus Ukraine priekšpēdējā kontrolpunktā. Tajā dalībniekiem bija jāorganizē virvju pārceltuve pāri bangojoši straujai kalnu upei. Ukraiņi jau bija pabeiguši pārcelšanos un aizgāja nākošajā distances posmā ar pusstundas atrāvienu.



Maskavieši vārda tiešā nozīmē metās viņu pēdās. Pēc distancē pavadītām 44 stundām, komanda skrēja nākošos 16 kilometrus uz nākošo kalnu pāreju, tādā veidā saīsinot atrāvienu līdz septiņām minūtēm! Tad "uzlidoja" uz pārejas un noejā, jau otrā pārejas puses ielejā, panāca ukraiņus. Maskaviešiem pat netraucēja komandas dalībnieces trauma – jau pirmsstarta testēšanā Aleksandra sasita celi un traumēja ceļa sānu saites. Sacensību gaitā šī trauma kļuva vēl sāpīgāka, bet brīdī, kad tiek izlemts zelta medaļu liktenis, par tādiem "sīkumiem" sportisti, kā likums, nepiemin. Bet meitene no Ukrainas komandas neizturēja slodzi un pēc pārejas pārvarēšanas krita ģībonī. Turpināt distanci patstāvīgi tā vairs nebija spējīga.



Maskavieši aizskrēja līdz saviem velosipēdiem un finišēja pirmie četru cilvēku komandu konkurencē, kopējā ieskaitē ieņemot trešo vietu (divas pirmās – pāru komandas divu cilvēku sastāvā). Visā distances garumā piedzīvojumu sacīkstes RedFox Adventure Race 2007 dalībnieki pabija visos četros gadalaikos. Bija sniegotas pārejas un plato, kur nav iespējams pārvietoties bez sniega raketēm, un pūta vējš, sniga sniegs, vairākkārt iestājās pavasaris, kad uzspīdēja saule. Vienreiz bija pilnīga vasaras sajūta, kad komanda izgāja kāda meža ezera krastā un spoži spīdēja silta saule. Bija arī rudens ar ilgstošu lietu un ļoti zemu gaisa temperatūtu! Šīs sacīkstes patiešām bija ļoti sarežģītas. No 17 četrinieku komandām, kuras izgāja uz starta, visu distanci veica tikai četras komandas. No 23-iem "divniekiem" (pāru komandām) – finišēja tikai 10. Kopējā augstuma līkne distancē – aptuveni 6500 metri, pie tam, augstākā Hibīnu virsotne ir tikai 1200 m augsta…

OMK-Nike ACG komanda RedFox Adventure Race 2007 finišā

* * *
Vai Latvijas komandas ir startējušas piedzīvojumu sacīkstēs Krievijā? Jā, vairākkārt. Lūk, divi apraksti: divu VX komandu starts ziemas sacīkstēs Irbis Winter Extrim 2004, kas risinājās netālu no Pēterburgas, un "Concorde" komandas piedzīvojumi sacīkstēs SalomonProRace 2005, kas notika netālu no Sočiem.

 
pilsētas piedzīvojumu aģentūra © 2006 Info: info@adventurerace.lv